فروشگاه بلبرینگ هفت

فروش انواع بلبرینگ و تسمه با قیمت مرجع

فروشگاه بلبرینگ هفت

فروش انواع بلبرینگ و تسمه با قیمت مرجع

معرفی انواع بلبرینگ از کارشناسان فروشگاه هفت در بازار تهران

بلبرینگ، بالبرینگ، یاتاقان ساچمه‌ای: (Ball Bearing)


این نوع از بلبرینگ مرسوم‌ترین نوع بلبرینگ می‌باشد که نمونه‌هایی از آن را در وسایل مختلف مشاهده کرده‌اید. این 


نوع بلبرینگ  هر دو نوع فشار را به خوبی تحمل می‌کند و بیشتر در وسایلی استفاده می‌شوند که بار وارده بر 


در این نوع از بلبرینگ، فشار بر روی سطح خارجی بلبرینگ می آید و این فشار از طریق ساچمه‌ها به قسمت 


داخلی منتقل می‌شود. به دلیل آنکه ساچمه‌ها گرد و کروی هستند، تنها بخش کمی از سطح آنها با سطوح در تماس است پس اصطکاک خیلی زیاد کم میشود و این بلبرینگ به نرمی حرکت می‌کند. از آنجایی که تنها سطح کوچکی از 


ساچمه‌ها در تماس با سطح هستند لذا نمی‌توان فشار زیادی را بر آنها وارد نمود زیرا موجب تغییر شکل پیدا کردن بلبرینگ

می‌شود و با گذشت زمان و تحت فشار بودن 

 بلبرینگ به خوبی کار نخواهد کرد.


بلبرینگ های غلتکی، رولرینگ: (Roller Bearings)


این نوع بلبرینگ ها قادرند فشار بسیار زیادی از نوع Radial را که شرح آن داده شد، تحمل کنند. 


در این نوع بلبرینگ ها سطح تماس ساچمه با سطوح یک خط می‌باشد ولیکن در بلبرینگ های چرخی یک نقطه بود لذا این نوع بلبرینگ‌ها (بلبرینگ‌های غلتکی) فشار بسیار بیشتری را می توانند تحمل کنند. ولیکن این نوع بلبرینگ ها قادر به تحمل کردن فشار نوع Thrust نیستند. 


نوعی از این بلبرینگ  که آن را یاتاقان سوزنی می‌نامند دارای استوانه‌هایی با قطر بسیار اندک می‌باشد.


بلبرینگ کف گرد Ball Thrust Bearing


این نوع بلبرینگ ها در جاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که سرعت پایین باشد و همچنین فشار از نوع Radial کم 


باشد.


بلبرینگ کف گرد بشکه‌ای Roller trust bearing


این بلبرینگ  می تواند فشار زیادی نوع Thrust را تحمل کند.


یاطاقانهای غلتکی مخروطی Tapered roller bearings


این نوع از بلبرینگ ها نیز قادر به تحمل نمودن فشار زیادی هستند.


بلبرینگ های مغناطیسی Magnetic bearings


در بعضی از کاربردها که در آن سرعت حرکت وسایل مکانیکی بسیار زیاد می‌باشد از این نوع از بلبرینگ ها استفاده 


می‌شود. در این مدل از بلبرینگ  تماس فیزیکی بین قطعات وجود نداشته بلکه نیروی مغناطیسی قویی سبب غوطه‌ورشدن اجزای داخلی بلبرینگ  می‌شود. بعض از انواع آن قادر هستند در عرض یک دقیقه به تعداد بیش از 40000 مرتبه گردش کنند.

بلبرینگ چیست


 آیا تا به حال این نکته توجه شما را به خود جلب کرده است که چرا بعضی وسایل مکانیکی مانند چرخ‌های اسکیت یا موتور الکترونیکی به راحتی و به نرمی حرکت می‌کنند؟ پاسخ این سوال را باید در ماشینی به نام بلبرینگ یافت.



بلبرینگ در تعداد زیادی از لوازم دور و بر ما دیده می‌شود. اگر بلبرینگ در وسایل مکانیکی ما موجود نباشد، آنگاه مجبوریم قطعات را مدام تعویض کنیم قطعاتی را که در معرض پدیده اصطکاک قرار دارند.این مطلب را مطالعه نمایید تا از طریق فروشگاه بلبرینگ هفت با بلبرینگ بیشتر آشنا شوید.


1- نکات مهم در بلبرینگ:

سبک کار در بلبرینگ بسیار ساده است. به لیز دادن با چرخ و با گردش اجسام، ساده‌تر از ساییدن آنها بر یکدیگر می‌باشد. اگر جاده را یک سطح فرض کنیم و بدنه ماشین را سطح دیگر برای اینکه این دو سطح راحت روی هم حرکت کنند یا بدنه ماشین راحت روی زمین حرکت کند پس احیتج به گرداننده داریم یعنی بلبرینگ درست می کنیم تا این درست و راحت حرکت کند

یعنی چرخ‌های اتومبیل شما مثل بلبرینگ‌های بزرگ ی هستند. اگر به جای چرخ اتومبیل شما چیزی مانند چوب اسکی داشت آنگاه به حرکت درآوردن آن بسیار دشوار بود. دلیل آن این است که وقتی از اجسامی مانند چوب اسکی به جای چرخ برای اتومبیل استفاده کنید آنگاه نیروی اصطکاک قویی در جهت عکس حرکت اتومبیل برآن وارد می‌شود، لذا اتومبیل به کندی جلو می رود! ولیکن اگر دو سطحی که با یکدیگر در تماس هستند بر روی هم گردش نمایند آنگاه اصطکاک به حداقل خود می‌رسد.

بلبرینگ ها با دارا بودن ساچمه‌هایی گرد و سطوح صیقلی اصطکاک را به حداقل خود می‌رساند. این ساچمه‌ها بار کاری را تحمل کرده و سبب می‌شوند تا وسیله به راحتی حرکت کند.


 

2- بار وارد شده بر بلبرینگ:

 

به طور کلی بار وارد شده بر بلبرینگ‌ها را به دو دسته Radial و Thrust دسته‌بندی می‌کنند. بسته به موقعیت و شرایطی که بلبرینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از این دو بار و یا هر دو بار بر آن وارد می‌شوند. بار وارد شده بر بیشتر بلبرینگ‌های مورد استفاده در موتورهای الکترونیکی از این نوع می‌باشد. نوع دیگر بار که Thrust نام دارد، فشار خود را بر ناحیه اتصال دو قرقره اعمال می‌نماید. بر بلبرینگ چرخ خودروی شما هر دو نوع فشار وارد می‌شود.


بلبرینگ در انواع صنایع بکار می رود مثلا ما بلبرینگ های سوزنی داریم جهت استفاده درصنایع مختلف مانندد بلبرینگ های پزشکی، بلبرینگ های ماشینی یا بلبرینگ های صنعتی که خیلی ریز هستند. بلبرینگ چرخ ها، بلبرینگ های کشاورزی برای ماشین های کشاورزی، بلبرینگ راهسازی و انواع دیگر.